Jumaat, 29 November 2013

DOA HARIAN



10 SURAH DAPAT MENGHALANG DARIPADA 10 UJIAN BESAR ALLAH.
1- Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT.
2- Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.
3- Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat.
4- Surah Al-Waqiah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.
5- Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur.
6- Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan.
7- Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian.
8- Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq.
9- Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki.
10- Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was.
Jum kita amalkan ;)




MENDOAKAN KEBAIKAN
Dari Abu Hurairah r.a berkata bahawa Rasulullah SAW telah dipinta untuk mendoakan keburukan kepada orang-orang Musyrik.
Maka Baginda SAW telah bersabda:
Aku tidak diutus sebagai seorang pelaknat,
aku diutus hanya sebagai rahmat. (HR Muslim)
# Junjungan besar kita telah beri tauladan, JANGAN DOAKAN KEBURUKAN orang lain. Doa itu tidak diterima, lebih baik doakan diri sendiri supaya tidak berlaku buruk sepertinya!


SAYANGI IBU BAPA KITA
Ciuman seorang ibu dapat menggugurkan dosa kita ,
Hargailah ibu kita selagi masih bernyawa :)
opah dah xda abah :)
kawan-kawan nak taw,opah paling sayang arwah abah opah ..sayang mak jugak :)



AMPUNI DOSAKU
Bismillahirrahmanirrahim…
Wahai pemilik nyawaku,
Betapa lemah diriku ini..Berat ujian dari Mu,kupasrahkan semua pada Mu..
Tuhan,
Baru ku sedar..Indah nikmat sihat itu,tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cinta Mu..
Kata kata cinta terucap indah,mengalir berdzikir di kidung doa ku
Sakit yang kurasa,biar jadi penawar dosaku..
Butir butir cinta air mataku,terlihat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini,ya Illahi muhasabah cintaku..
#Tuhan kuatkan aku,lindungiku dari putus asa..Jika ku harus mati,pertemukan aku dengan Mu.. Aamiin ya Rabb





“Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu, agar tidak menyekutukan-Mu, sedang aku mengetahuinya. Dan aku mohon ampun atas hal-hal yang tidak aku ketahui”.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan